Translate

måndag 8 januari 2018

Värdet av gammaldags barnuppfostran / Humor



Värdet av gammaldags barnuppfostran
Familjens barn sitter på övervåningen i sovrummet.
- Jag tror det är dags för oss att börja svära, säger, Albin 6 år.
Fyraårige Max nickar och håller med.
- När vi går ner och äter frukost tänker jag säga något med helvete, och du kan ju säga något med fan, fortsätter Albin.
Max håller entusiastiskt med.
- Vad vill du ha till frukost, frågar Albins mamma.
- Men för helvete morsan, du vet ju att jag vill ha havrefras och mjölk.
SMACK... Han flyger ut ur stolen, snubblar omkring i köket, ner på golvet och sen upp på övervåningen som en raket, gråtandes medan hans mor förföljer honom och slår honom i rumpan för varje steg han tar.
Hans mor låser rummet.
- Du stannar där tills du har vett nog att inte säga sånt, skriker hon genom dörren.
Hon går sen ner igen, tittar stängt på Max:
- Nå. vad vill DU ha till frukost då, min unge man???
- Jag vet inte, svarade fyraåringen sturskt, men du kan ge dig fan på att det inte är havrefras iallafall...




Inga kommentarer: