Translate

onsdag 10 januari 2018

Jag fryser!


Jag har bara ett element som fungerar och det är tack och lov i detta rum som jag använder.  Men värmen går ut i resten av min bostad. Jag har ingen dörr i detta rum. Så jag får klä på mig massor av kläder. 3 jumprar och en fleesschal. Halsduk om huvudet och raggsockar över 2 par strumpor och 3 par långbyxor. Och inte nog med detta, det drar från fönster och altandörren. Där har jag hängt upp ett draperi och när det blåser från väst, och det gör det nästan alltid, fladdrar draperiet.

Jag känner mig som en uteliggare.

Över sängen har jag ett litet fönster, och det är också otätt, så jag får ha halsduk och mössa på mig när jag går och lägger mig. Skitroligt!!

Jag har sagt till min hyresvärdinna om dessa problem i flera år, men inget händer...





Inga kommentarer: