Translate

fredag 22 september 2017

Mitt i natten och jag kan inte sova

Och inte kan jag sova ...


Och om jag somnar, vaknar jag av att jag drömmer mardrömmar ...


Så jag sitter här och surfar på min gamla dator. Jag har köpt en ny, men den har jag inte packat upp ännu. Har ingen energi.

Men igår putsade jag mina fönster i vardagsrummet och hängde upp nya gardiner. Det var vad jag orkade med.

Men jag har fått en medhjälpare, som kommer nästan varje dag. Hon brukar ta med sig sin lille pojke. Han är så gullig så.  Hon, P, hjälper mej med tunga saker, som att gå och handla och skura golv med mera. Dammsuga kan jag göra själv. Men stå och diska, det går bara inte. Ryggen är paj. Och jag är för lång.

Jag går fortfarande ner i vikt, även att jag äter. Men efter att jag har ätit, mår jag så illa så jag håller på att spy. Inte roligt. Så idag har jag bara ätit knäckebröd med ost, 4 stycken. Och jag mår fortfarande illa. Men näringsdryckerna tar jag. 4 gånger om dagen + Omega 3 med D och E vitaminer.
Ibland funderar jag på att jag kan ha cancer, för jag har ju värk överallt också. Det återstår att se. Inte för att jag går till någon läkare. Dö ska vi alla med tiden. Skönt för mig blir det då. Tänk att slippa vara sjuk och ha ont. Jag längtar faktiskt efter att få dö. Men jag tänker inte ta livet av mig, det får bli när den tiden kommer.





Inga kommentarer: