Translate

söndag 18 december 2016

Roliga historier den fjärde Advent

Tiderna förändras
Två äldre män satt och pratade:
- Förr var det kvinnor, vin och sång som gällde. Nu får man vara glad bara man har normal avföring.

Skrattar bäst som skrattar sist
En amerikansk soldat som låg stationerad i Afghanistan fick nyligen ett brev från sin flickvän hemma i staterna.

I brevet stod följande:
Kära Raymond
Jag är ledsen, men jag vill inte fortsätta vårt förhållande. Avståndet mellan oss är för stort. Dessutom måste jag erkänna att jag varit otrogen mot dig två gånger sedan du for så det är lika bra att det är slut. - Sorry. PS. Kan du vara snäll och skicka tillbaka fotot jag gav dig..
Hejdå /Wendy

Soldaten, som såg lite tagen ut, gick runt bland sina kamrater Och samlade in alla bilder han kunde få tag på, på flickvänner, systrar, kusiner, ex, fastrar och mostrar... Tillsammans med bilden på Wendy la han alla fotona i ett kuvert. Tillsammans blev det 57 bilder. Han la med en ett meddelande...

Kära Wendy
Jag är ledsen, men jag har glömt vem du är.
Var snäll och plocka ut din bild och skicka tillbaka resten...
Ciao

Raymond

Anhörigstöd
En äldre bonde skulle till stans lasarett med sin fru som inte känt sig så bra den senaste tiden.
På tåget sa frun:
- Jag har en känsla av att jag inte kommer hem med livet i behåll.
- Det skulle du sagt tidigare, muttrade bonden. Jag som köpt returbiljett till dig.

Önskar dej en trevlig fjärde Advent!

Inga kommentarer: